nicaragua2014.reismee.nl

San Juan del Sur

San Juan del Sur

We beginnen met de boottocht van Isla de Ometepe naar San Jorge, de haven.
De boottocht duurde heel lang maar het was wel heel leuk.
Het was ook heel warm dus vooral drinken meenemen.
Op de boot kwam je allemaal verschillende mensen uit verschillende landen tegen.
Dus veel andere talen, maar ook Nederlands.
Maar ik (John) en Thomas gingen een plekje in de schaduw zoeken maar een goede plek was binnen bij het raam. We zaten best wel lang binnen totdat er een man kwam die zei dat je moest betalen om binnen te zitten toen was de pret binnen voorbij en renden we naar buiten.
Toen we aankwamen in de haven stonden er taxi's op ons te wachten maar het was een avontuur om naar de taxi's te lopen.
Er was een hele grote zwerm met muggen die overal vlogen en ze bleven ook zitten op je backpack en rugtas.
En inademen kon nauwelijks door al die muggen.
Toen de taxi's bij ons hotel stopten waren we zoooo blij want het was echt warm,benauwd.
En toen zagen we een zwembad en iedereen dacht "ooh Yesss een zwembad" maar toen moesten we nog een uur wachten omdat ze het zwembad aan het schoonmaken waren...
Maar niet getreurd want de grote oceaan was er ook nog.
En toen we het water ingingen zei iedereen "ooh lekker dit had ik echt nodig".
Lekker op een terrasje zitten.
En na een paar uur terug naar het hotel, spullen in de kamer zetten... Maar toen we de kamer in gingen was er opeens een probleem.
We waren met 4 mensen ik (John), Thomas, Zino en alvaro (onze tolk).
En er waren 3 bedden: een stapelbed en een 2 persoonsbed.
Zino en Alvaro lekker in het stapelbed en ik(John) en Thomas knus saampies in een bed.
Toen nog lekker even gezwommen en daarna lekker slapen.
De volgende dag
Hadden we tot onze verbazing echt heel lekker geslapen.
Gelijk tv aan en voetbal kijken.
Toen ons aankleden en naar het ontbijt.
Het ontbijt was heel lekker: ei met spek, toast en een fruitsalade.
Na het ontbijt gelijk weer gezwommen want het was namelijk 27 graden echt heel erg.
Het zwemmen was echt lekker en leuk want nu zijn we erachter gekomen wat onze kunsten zijn: dieren nadoen. Dat kunnen we echt heel goed (jammer dat er geen foto's zijn).
Na het zwemmen gingen we naar het Jezusbeeld midden op de dag, op het heetste moment van de dag, maar wij kunnen dat wel en vooral als er een pick-up stopt voor je.
Na het Jezusbeeld waar het uitzicht echt zoo mooi was en je kon ook nog Costa Rica zien, gingen we over de rotsen terug naar het strand, maar wat we niet hadden verwacht was dat de stenen wel glad kunnen zijn dus oppassen.
Na het avontuur over de rotsen gelijk de grote oceaan in en afkoelen.
Onderweg naar een terrasje eerst een ijsje halen natuurlijk.
Daarna terug naar het hotel het zwembad in.
Na het zwemmen was er een mooie zonsondergang.
Natuurlijk veel foto's maken; selfies, normale foto's en vele andere soorten.
Na de zonsondergang omkleden en klaarmaken voor het avondeten.
Een hamburger of taco's veel mensen namen een hamburger en ander taco's.
Het was heel lekker.
San Juan de Sur was echt geweldig en ik wil zeker nog een keer terug.
Maar voor nu lekker slapen...
Groetjes John

Mevr. Leijerweert

Wat klinkt het allemaal geweldig! De foto's en verslagen zijn super. Geniet nog van jullie laatste dagen. Groetjes.

Yvonne Koens

Wat een heerlijk verhaal weer, echt heel leuk om zo jullie avonturen mee te maken. En wat zijn die foto's bij zonsondergang gaaf!!! Geniet met volle teugen van jullie laatste dag in Nicaragua en heel veel plezier.

José Utermark

Weer genoten van jullie belevenissen! Mooie foto's!!
Veel plezier nog en een goede terug vlucht!!

Rachel Moonen

Wat een leuk verhaal weer. Klinkt echt als een super geslaagde vakantie. Vandaag nog genieten van de laatste dag en klaarmaken voor de lange reis terug.

Kitty Telder

Wat een heerlijke dagen hebben jullie tot op heden achter de rug. Lekker kunnen eten ook nog, geen bonen en rijst.
Veel plezier nog de resterende tijd het zit er bijna op. Jullie zullen zeker met weemoed naar huis gaan maar ook popelen om alle belevenissen thuis te kunnen vertellen aan iedereen.
Alvast een hele voorspoedige terugreis gewenst !

Cynthia Peerenboom

Wat een leuke belevenissen maken jullie mee. En oceaan en zwembad heerlijk! Zal wel ff wennen voor jullie zijn qua temperaturen in onze kleine kikkerlandje. Geniet nog van jullie laatste volle dag en dan klaar maken voor de terugreis. Zooitje dikke knuffel van Sophie. Liefs Cynthia en Marco

Nel Vonk

Wat een geweldige belevenissen.
Weer zo`n heerlijk verhaal,geniet nog even van deze fijne tijd samen,want hij is voor jullie zeker te snel voorbij gegaan.Alvast een goede terugreis gewenst ! Oma x

Corine Spaans

Wat hebben wij genoten van jullie verhalen. Lotte en Anouschka met hun goddelijk verhaal. John had ook weer een duidelijke uiteenzetting wat jullie allemaal mee hebben mogen maken. Vermoeiend, fantastisch, mooie momenten en belevenissen en ervaringen die jullie allemaal hebben meegemaakt. Door jullie verhalen en prachtige foto's konden wij mee genieten. Geniet nog even want het zit er bijna op. Hele goede reis terug naar het koude Nederland. Wij gaan jullie missen. Ik lief jou Tam.

Theo Wijga

Het is weer een schitterend mondeling verslag geworden over de belevenissen in het warme Nicaragua. Geniet er nog 1 dag van, want vrijdag start de thuisreis naar het frisse Nederland! Overdag 6 graden en in de nacht 2-3 graden vorst. Hier wachten wij vol goede moed op jullie thuiskomst, waarna wij mogen genieten van jullie verhalen en foto's! Jullie kunnen terug kijken op een mooie levenservaring en prachtige reis op jonge leeftijd en die waarschijnlijk niet snel zich nog eens zal voordoen! Veel plezier deze laatste dag in Nicaragua!

Jolanda en Joop

Wat een leuke verhalen, het is net of we er ook bij zijn. Geniet nog even van jullie leuke reis want morgen is het inpakken en........wegwezen. Veel plezier nog allemaal???

Priscilla Wijga

Wat een super leuke belevenissen allemaal weer!! Maar het wordt tijd dat jullie naar huis komen, althans dat vind ik. Ik mis mijn Zooitje thuis......!!
Waarschijnlijk vinden jullie dat zelf nog niet met wat jullie daar mee maken maar tis goed zo...hahaha.
Alvast goede vlucht terug. Groetjes voor iedereen.

Marijke Verstrate

Leuk verslag van San Juan del Sur.
Nog een fijne dag daar en goede reis terug naar Nederland.
Thomas, tot zaterdag!

Liefs opa en oma