nicaragua2014.reismee.nl

Het avontuur op Isla de Ometepe

Eergisteren zijn we met de ferry naar het eiland Isla de Ometepe gegaan, dit is een eiland in het meer van Nicaragua dat bestaat uit twee grote vulkanen. Wij zaten aan de kant van de grootste vulkaan ‘de Concepcion’. Overal waar je bent op dit eiland zie je deze vulkaan staan. Meestal ligt de top in de wolken, maar vanmiddag zagen we ineens de hele vulkaan.
Toen we waren aangekomen liepen we naar het hostel genaamd Soma, daar hebben we onze kamer bekeken, wij kinderen liggen in een soort schuur met een eigen badkamer, de douche is wel koud maar dat mag de pret niet drukken zouden mevrouw Mons en mevrouw Taapken zeggen.
In de avond hebben we bij het hostel braadworst met curry (gelukkig had Lotte die meegenomen) gegeten. Daarna zijn we nog naar het stadje gelopen waar we gingen rondkijken, het park was al helemaal in de kerststemming, overal waren kerstlichtjes. Toen gingen we met zijn alle geld pinnen en een voedselvoorraad inslaan. Toen we terug waren gingen we naar onze schuur waar we in ons mandje gingen liggen en nog gingen praten over de avonturen van de dag. De volgende morgen rolde we ons mandje rustig uit, toen iedereen gedoucht was en zich hadden klaargemaakt voor een nieuw avontuur gingen we aan het ontbijt, we mochten zelf kiezen wat voor ei we wilden en we kregen een lekker bakje fruit en een glaasje wickey sap, tijdens het ontbijt werden de fietsen overal vandaan geplukt uit alle hoeken en gaten kwam een fiets, we hebben een fietstocht gemaakt van ongeveer 13 kilometer richting het strand, op het eerste strandje was er een jongen met een vogel die hij gewoon aan ons gaf, we hebben veel foto’s gemaakt met de vogel, de vogel werd op mijn (Anouschka) hoofd gezet. We wouden hier gaan zwemmen maar aangezien er haaien waren en we die ook gezien hebben zijn we doorgefietst naar een ander strand iets verder op. Daar hebben we lekker gezwommen de hele middag en we hebben daar lekker middag gegeten. Aan het eind van de middag zijn teruggefietst op de o zo goeie fietsen met het beste zadel en de beste versnellingen ooit maar niet heus !! Bij het hostel aangekomen had mevrouw Mons erg pijn aan haar achterwerk door het zadel. Daar hebben we weer lekker gedoucht onder een erg koude douche, op dat moment was dat niet erg, het was wel even lekker het was namelijk heel warm! Daarna even lekker rustig aan gedaan en om half 8 gingen we richting het stadje met geld van meneer brownie (meneer de Bruyn) we mochten zelf kiezen waar we zouden eten, ik ( Lotte ), Thomas, Zino en John hebben eerst een stuk kip gegeten bij tiptop en daarna hebben we met zijn vieren een grote pizza gegeten waar we na 1 stuk al helemaal vol zaten. Daarna gingen we weg en hebben even selfies gemaakt met een slapende dronken zwerver. Vanuit het park zijn we met zijn allen teruggelopen naar het hostel. Naar de kamers gegaan en ook weer over de avonturen van de dag gekletst, het werd een latertje we zijn om 22:00 gaan slapen ( erg laat voor hier ). De dag begon anders dan normaal, Thomas die kwam met het idee om te doen alsof we sliepen wanneer de docenten ons zouden komen wakker maken, we hadden het eerst uitgetest op Alvaro (onze tolk) maar dat mislukte, toen Alvaro kwam moesten John en Thomas heel hard lachen daarna vroegen ze aan Alvaro om niks te zeggen. Een paar minuten later kwam meneer Brownie en zei ons goedemorgen ook toen deden we alsof we sliepen en ook toen moesten John en Thomas heel hard lachen. Toen schrok Lotte wakker van haar spannende droom over dat Thomas met Alvaro eieren op haar gingen gooien. Na dit drama gingen we ontbijten. Vandaag hadden we weer fruit met ei en sap, na het ontbijt gingen we naar de bus om naar Ojo de Agua te gaan. Dat was een erg mooie waterbron of zoals Lotte het zegt een wild zwembad. Je kon daar aan een touw slingeren, dat was heel grappig daar hebben we ook wat gegeten, het was echt goddelijk namelijk een hamburger met patat en saus. Thomas die vond het zo lekker en liet gewoon zijn saus vallen in het water, de zwerfhonden waren helemaal gelukkig met de saus, 1 zwerfhond at de asbak op en liep er daarna mee weg hij vond het hemels haha! We hebben daar de hele dag gezwommen, rond 3 uur weer teruggelopen naar de bushalte en met de lokale bus weer terug gegaan naar het hostel daar even weer lekker gedoucht en nu schrijven Anouschka en Lotte dit goddelijke verhaal over de avonturen op de Isla de Ometepe. We gaan zo wat eten.

Groetjes van Lotte & Anouschka uit het verre Nicaragua !!!

hellen

He luitjes jullie hebben geloof ik wel een gezellige dag gehad
Groetjes hellen

Arianne

Een goddelijk verhaal Lotte en Anouschka!

José Utermark

Wat een geweldige dingen hebben jullie weer gedaan! Ik ben echt super jaloers! Ik mag zo eerst het ijs van de auto afkrabben voor ik naar mijn werk ga,dus zwemmen in een "wild zwembad" klinkt hemels ????
Ben erg benieuwd naar de selfies met de dronken zwevrver Lot! Veel plezier nog!!

Theo Wijga

Dit is weer een verhaal, waarvan je denkt als je het leest, ik was er zelf bij. Het lijkt mij een prachtig land! Deze reis zal jullie allemaal ongetwijfeld bij blijven en een boel ervaring opgeleverd hebben. Het is fijn om te lezen (en te zien) dat jullie het in ieder geval erg naar de zin hebben en zich prima vermaken!

Opa en Oma Koens

Wat een grandioze trip van maar liefst 17 dagen in een ander
werelddeel.
We wachten met veel belangstelling op jullie verhalen.
Geniet er maar van met volle teugen.
PS. Dikke pluim voor de goede begeleiding. Geweldig.
familie D. Koens.